Augmentative and alternative communication as a speech-language Therapy strategy
Comunicación aumentativa y alternativa como estrategia fonoaudiológica
Main Article Content
Abstract
The augmentative / alternative communication is a therapeutic strategy in speech and hearing therapy that involves the use of various print media in developing therapeutic dynamics for replace
the oral expression in children and / or adults with communication disorders. Conscious and responsible making decisions is is necessary for the design and implementation of a communication
system. It aims to promote the formalization of processes that provide reliability and transparency in the implementation of therapeutic strategies in speech therapy, presenting a reflection on the
determining factors for selecting a communication system, according to the physical, emotionaland social characteristics of the individual, their role and social participation.
Keywords: augmentative and alternative communication, assessment, speech therapy.
Downloads
Publication Facts
Reviewer profiles N/A
Author statements
Indexed in
- Academic society
- Bogotá: Corporación Universitaria Iberoamericana
- Publisher
- Bogotá: Corporación Universitaria Iberoamericana
Article Details
REFERENCIAS
Aramburu, M. (2014). Jerome Bruner de la Percepción al lenguaje. Revista Iberoamericana de Educación (ISSN: 1681-5653), 1-18.
Ayres, J. (2013). El desarrollo de las habilidades perceptivo-motrices. TOG.
Bermeosolo, J. (2014). Psicología del lenguaje fundamentos para educadores y estudiantes de pedagogía. Santiago: Ediciones Universidad
Católica de Chile.
Gonzalez, M., y Sosa, H. (2014). Sistemas de Comunicación No Verbales. Revista de informes científicos y técnicos, 30-56.
Jambat, A. (2014). Sistemas Alternativos y Aumentativos de Comunicación. Trabajo Fin de grado. Soria: Universidad de Valladolid.
Areté Areté Areté Areté Areté Areté 47 Fonoaudiología Iberoamericana
Mc Graw. (2015). Principles of Neural Science.Brain Informatics and Health (págs. 177-188).Londres: Springer.
McGraw, H. (2015). Obtenido de http: //www.mcgraw-hill.es/bcv/guide/capitulo/ 8448180607.pdf
Mejía, E., & Escobar, H. (2012). Caracterización de procesos cognitivos de memoria, lenguaje y pensamiento en estudiantes con bajo y alto
rendimiento académico. Revista Diversitas–Perspectivas en Psicología, 123-138.
Universidad de Antioquia. (2015). Docencia. Obtenido de http://docencia.udea.edu.co/Psicologia/memoria.html
Universidad de Oviedo (2012). La memoria humana.Obtenido de http://assets.mheducation.es/bcv/guide/capitulo/8448180607.pdf