Augmentative and alternative communication as a speech-language Therapy strategy

Comunicación aumentativa y alternativa como estrategia fonoaudiológica

Main Article Content

Luz Ángela Quintana Sánchez
Abstract

Abstract
The augmentative / alternative communication is a therapeutic strategy in speech and hearing therapy that involves the use of various print media in developing therapeutic dynamics for replace
the oral expression in children and / or adults with communication disorders. Conscious and responsible making decisions is is necessary for the design and implementation of a communication
system. It aims to promote the formalization of processes that provide reliability and transparency in the implementation of therapeutic strategies in speech therapy, presenting a reflection on the
determining factors for selecting a communication system, according to the physical, emotionaland social characteristics of the individual, their role and social participation.
Keywords: augmentative and alternative communication, assessment, speech therapy.

Downloads

Download data is not yet available.

Publication Facts

Metric
This article
Other articles
Peer reviewers 
0
2.4

Reviewer profiles  N/A

Author statements

Author statements
This article
Other articles
Data availability 
N/A
16%
External funding 
No
32%
Competing interests 
N/A
11%
Metric
This journal
Other journals
Articles accepted 
36%
33%
Days to publication 
173
145

Indexed in

Editor & editorial board
profiles
Publisher 
Bogotá: Corporación Universitaria Iberoamericana

Article Details

References

REFERENCIAS

Aramburu, M. (2014). Jerome Bruner de la Percepción al lenguaje. Revista Iberoamericana de Educación (ISSN: 1681-5653), 1-18.

Ayres, J. (2013). El desarrollo de las habilidades perceptivo-motrices. TOG.

Bermeosolo, J. (2014). Psicología del lenguaje fundamentos para educadores y estudiantes de pedagogía. Santiago: Ediciones Universidad

Católica de Chile.

Gonzalez, M., y Sosa, H. (2014). Sistemas de Comunicación No Verbales. Revista de informes científicos y técnicos, 30-56.

Jambat, A. (2014). Sistemas Alternativos y Aumentativos de Comunicación. Trabajo Fin de grado. Soria: Universidad de Valladolid.

Areté Areté Areté Areté Areté Areté 47 Fonoaudiología Iberoamericana

Mc Graw. (2015). Principles of Neural Science.Brain Informatics and Health (págs. 177-188).Londres: Springer.

McGraw, H. (2015). Obtenido de http: //www.mcgraw-hill.es/bcv/guide/capitulo/ 8448180607.pdf

Mejía, E., & Escobar, H. (2012). Caracterización de procesos cognitivos de memoria, lenguaje y pensamiento en estudiantes con bajo y alto

rendimiento académico. Revista Diversitas–Perspectivas en Psicología, 123-138.

Universidad de Antioquia. (2015). Docencia. Obtenido de http://docencia.udea.edu.co/Psicologia/memoria.html

Universidad de Oviedo (2012). La memoria humana.Obtenido de http://assets.mheducation.es/bcv/guide/capitulo/8448180607.pdf