Challenges and opportunities in the training of Speech-Language Pathologists.

Retos y oportunidades en la formación del Fonoaudiólogo

Main Article Content

Beatriz Rosa Valles- González
Abstract

The training of the Speech Pathologist has experienced an upturn around the world in recent decades and has established itself as one of the careers with the highest level of employability in Europe and America. This advance in the social valuation of this profession has been the result of the struggles of a profession that throughout the 20th century and so far in the 21st century has had to face many difficulties to achieve full professional recognition and its consolidation as a health discipline. The fight against intrusiveness, the lack of employment, the distortion in its profile and in the consideration as an independent professional, marked the agenda of academic associations and trade organizations, and unfortunately, even today in many countries this situation shows no signs of improvement.

Downloads

Download data is not yet available.

Publication Facts

Metric
This article
Other articles
Peer reviewers 
0
2.4

Reviewer profiles  N/A

Author statements

Author statements
This article
Other articles
Data availability 
N/A
16%
External funding 
No
32%
Competing interests 
N/A
11%
Metric
This journal
Other journals
Articles accepted 
37%
33%
Days to publication 
10
145

Indexed in

Editor & editorial board
profiles
Publisher 
Bogotá: Corporación Universitaria Iberoamericana

Article Details

Author Biography / See

Beatriz Rosa Valles- González, Universidad Internacional de Valencia VIU

Directora Grado en Logopedia en VIU - Universidad Internacional de Valencia.

Fonoaudióloga. Instituto Venezolano de la Audición y el Lenguaje. Venezuela. Maestría en Lingüística y Doctorado en Educación. UPEL-IPC. Venezuela. Research Post-doctoral Fellow in Genetics. Columbia University NY (USA). Research Post-doctoral Fellow in Clinical Bioethics. Universidad de Chicago (USA). Logopeda adscrita a la Clínica de Logopedia de la Universidad de Valencia- Fundación Lluís Alcanyis. Profesora del Máster de Especialización en Intervención Logopédica, Universidad de Valencia. Investigadora adscrita al Proyecto: “Capacidades Metalingüísticas y función ejecutiva en la afasia y trastornos relacionados”, Universidad de Valencia. Autora de artículos y capítulos de libros sobre los trastornos del lenguaje en enfermedades neurodegenerativas y sobre la atención logopédica de la persona con demencia. Miembro de ASHA y de la Sociedad Brasilera de Fonoaudiología.
Línea de Investigación actual: Funciones ejecutivas y conversación en personas con deterioro cognitivo.
Profesora de cursos sobre Atención Logopédica de la persona con Demencia, en Másteres de Logopedia.