Policy guidelines for the attention of people in educational status of disability in the institutions of higher education in Colombia

Lineamientos de política para la atención educativa de poblaciones en situación de discapacidad en las instituciones de educación superior en Colombia

Main Article Content

Rita Flórez Romero
Marisol Moreno Angarita
Gloria Isabel Bermúdez
Gloria Carolina Cuervo
Abstract

 

This article, based on an extensive review of the policy and guidelines for including disabled people, a proposed policy guidelines for providing education to populations at disability in institutions
of higher education in Colombia. It was built under the Disability Center of the Masters in Disability and Social Inclusion, National University of Colombia. To carry out had the support of
the Vice-President, Program for Disability and Human Rights and the Ministry of Education, Division of Populations. This article was the basic document on which the tables were developed for
the construction work of the Guidelines for a Policy on Inclusive Higher Education prepared by the Branch to support the management of HEIs by the Ministry of Education.

Key works: Policy, Disability, higher education.

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Bogotá: Corporación Universitaria Iberoamericana

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Rita Flórez Romero

Fonoaudióloga, Universidad Nacional de Colombia. Magíster en Lingüística con énfasis en Sociolíngüística, Universidad Nacional de Colombia.
Profesora Asociada Departamento de la Comunicación Humana y sus Desórdenes de la Facultad de Medicina. Directora del grupo de investigación Cognición y Lenguaje en la Infancia, Categoría B de Colciencias. rflorezr@unal.edu.co

Marisol Moreno Angarita

Fonoaudióloga, Universidad Nacional de Colombia. Magíster en Comunicación, Pontificia Universidad Javeriana.
Candidataa Doctora en Salud Pública, Universidad Nacional de Colombia. Profesora Asociada Departamento de la Comunicación Humana y sus Desórdenes de la Facultad de Medicina. Directora del grupo de investigación Oralidad, Escritura y Otros lenguajes, Categoría A de Colciencias. mmorenoa@unal.edu.co

Gloria Isabel Bermúdez

Fonoaudióloga, Universidad Nacional de Colombia. Magíster en Discapacidad e Inclusión Social, Universidad Nacional de Colombia. Miembro del grupo de investigación Oralidad, Escritura y Otros lenguajes, Categoría A de Colciencias.gibermudezj@unal.edu.co

Gloria Carolina Cuervo

Fisioterapeuta, Universidad Colegio Mayor del Rosario. Magíster en Discapacidad e Inclusión Social, Universidad Nacional de Colombia. gccuervol@unal.edu.co

 

References

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